Ακύρωση πτήσεων: Τι θα συμβεί με την επιστροφή χρημάτων;

Η πανδημία του κοροναϊού παρέλυσε τα πάντα παγκοσμίως και όπως ήταν αναμενόμενο η πλειονότητα των πτήσεων ακυρώθηκε.

Έτσι, αρκετοί πολίτες που είχαν κλείσει αεροπορικά εισιτήρια για κάποιο ταξίδι χρειάστηκε να το αναβάλλουν λόγω των συνθηκών.

Σύμφωνα με διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα ‪25/2‬ έως και τις ‪30/9/2020‬, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

1.Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

2. Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ μήνες από την έκδοσή του.

3.Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

4. Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

5. Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Παρ' όλα αυτά η επιστροφή του ποσού σε κουπόνι (voucher), αντιτίθεται με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, ο οποίος σχετίζεται με την άμεση επιστροφή των χρημάτων στους επιβάτες μετά την ακύρωση πτήσης.

Οι επιβάτες των οποίων η πτήση ακυρώθηκε θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι διαβουλεύσεις βρίσκονται εν εξελίξει σε ευρωπαϊκό πλαίσιο, ούτως ώστε να υπάρξει δίκαιη και ενιαία ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM