Οι Γερμανοί αλλάζουν τα σχέδια διακοπών τους λόγω πληθωρισμού

Γερμανία τουρισμός

Σύμφωνα με έρευνα της PricewaterhouseCoopers, ο υψηλός πληθωρισμός περιορίζει τις αυξημένες ελπίδες που είχε για φέτος η τουριστική βιομηχανία, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας. Τα 3/4 των Γερμανών θα μειώσουν τη διάρκεια των διακοπών τους, θα αναζητήσουν φθηνότερες επιλογές ή θα ακυρώσουν τα σχέδιά τους για ταξίδια αναψυχής.

Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε επίσης ότι θα εγκαταλείψει τα «αυθόρμητα ταξίδια», π.χ. για τριήμερα σε άλλες πόλεις, για επισκέψεις σε συναυλίες ή πάρκα αναψυχής. «Έπειτα από δύο χρόνια διακοπών στο μπαλκόνι, οι άνθρωποι ήθελαν επιτέλους να ταξιδέψουν και πάλι. Ωστόσο ο υψηλός πληθωρισμός απειλεί να μειώσει την αναζωπυρωμένη επιθυμία για ταξίδια, ενώ οι άνθρωποι, έχοντας επίγνωση του αυξημένου κόστους των διακοπών, αναθεωρούν τις δαπάνες τους για αυτά», επισημαίνει ο επικεφαλής του κλάδου Μεταφορών και Logistics  της PwC Γερμανίας Ίνγκο Μπάουερ.

Από πιθανή εξοικονόμηση των καταναλωτών επηρεάζονται, όπως αναδεικνύεται στην έρευνα, όλα τα είδη ταξιδιού στο εξωτερικό, τόσο τα μεμονωμένα όσο και τα οργανωμένα. Όλο και περισσότεροι θα επιλέξουν φθηνότερα καταλύματα ή κάμπινγκ, με το 78% να δηλώνει ότι δεν θα επιλέξει φέτος κάποιο δημοφιλές παραθεριστικό θέρετρο ούτε εγκαταστάσεις ευεξίας, εξαιτίας του αυξημένου κόστους. Λιγότερο φαίνεται ότι επηρεάζονται τα ανεξάρτητα διαμερίσματα ή κατοικίες που παρέχουν κουζίνα, με το 68% να δηλώνει ότι δεν θα τα επιλέξει για φέτος. Ακόμη όμως και όσοι σχεδιάζουν διακοπές σε κάμπινγκ, σκέφτονται τον περιορισμό είτε της διάρκειας των διακοπών είτε των δαπανών τους εκεί.

Από όσους δηλώνουν ότι θα κάνουν φέτος το καλοκαίρι διακοπές, το 60% εξετάζει το ενδεχόμενο ενοικίασης ανεξάρτητου διαμερίσματος ή κατοικίας όπου θα μπορούν να ετοιμάσουν οι ίδιοι τα γεύματά τους. Σχετικά με το μεταφορικό μέσο επιλογής, το 73% δηλώνει ότι θα σκεφτόταν να περιορίσει τα αεροπορικά ταξίδια λόγω της αύξησης των τιμών στα εισιτήρια, το 71% θα περιόριζε τις μετακινήσεις με καράβι και το 61% τα ταξίδια με το αυτοκίνητο. Το 62% δηλώνει μάλιστα ότι το κόστος μετακίνησης είναι πιο σημαντικό από την άνεση και για αυτό θα επέλεγε το φθηνότερο μέσο.

«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι με την αυξανόμενη αβεβαιότητα για την εξέλιξη του κόστους ζωής, οι προγραμματισμένες δαπάνες των Γερμανών για διακοπές αναθεωρούνται. Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση με ελκυστικές εκπτώσεις για πρώιμες κρατήσεις, με ελκυστικές προσφορές αναβάθμισης καταλύματος και μείωση των τιμών στις προσφερόμενες δραστηριότητες», σχολιάζει ο κ. Μπάουερ, αναδεικνύοντας το εύρημα της έρευνας που θέλει την πλειονότητα των ερωτηθέντων να μη σκέφτεται ακόμη την ακύρωση των διακοπών. «Ως εκ τούτου, η τουριστική βιομηχανία έχει κάθε λόγο να ελπίζει ότι, παρά τους φόβους για τις τιμές, τα ταξίδια θα εξακολουθήσουν να έχουν μεγάλη σημασία ως πολιτιστική εμπειρία και αναψυχή», προσθέτει το στέλεχος της PwC.