Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Συντριβή για τις εταιρείες δημοσκοπήσεων

δημοσκοπήσεις κιναλ εκλογές

Δεν είναι μακριά η εποχή που οι εταιρείες έδιναν… θρίλερ ή οριακή πλειοψηφία στη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές του 2015, μέχρι και την τελευταία ημέρα. Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε θριαμβεύσει με διαφορά σχεδόν 8,5 μονάδων!

Λίγο αργότερα, στο περιβόητο δημοψήφισμα, τον Ιούλιο του 2015, οι περισσότερες εταιρείες δημοσκοπήσεων έδιναν νέο θρίλερ μεταξύ του ΝΑΙ ή του ΟΧΙ. Σε τελική ανάλυση, είχαμε ακούσει και από κεντρική παρουσιάστρια δελτίου ειδήσεων ότι «δε μπορούσε να κάνει κάτι εκείνη από τη στιγμή που οι κοινωνικές ομάδες τάσσονταν υπέρ του ΝΑΙ». Ήταν η τοποθέτηση (που έμεινε στην ιστορία) στην παρατήρηση του ηθοποιού Κλέωνα Γρηγοριάδη, ότι υπήρχε σαφής κατεύθυνση και προπαγάνδα από το κανάλι, καλώντας στο στούντιο μόνο εκφραστές του ΝΑΙ.

Το αποτέλεσμα δεν ήταν θρίλερ. Το αντίθετο. Πάνω από 61% για το ΟΧΙ και κοντά στο 39% για το ΝΑΙ.

Οι δημοσκοπήσεις για τον πρώτο γύρο των εκλογών του ΚΙΝΑΛ

Marc: Λοβέρδος 38%, Ανδρουλάκης 27%, Παπανδρέου 19%

Pulse (για λογαριασμό ΣΚΑΙ):  Λοβέρδος 34%, Ανδρουλάκης 25%, Παπανδρέου 23%

Inteview: Λοβέρδος 27%, Ανδρουλάκης 26%, Παπανδρέου 23%

Metron: Λοβέρδος 37%, Ανδρουλάκης 27%, Παπανδρέου 12%

MRB: Λοβέρδος 30%, Ανδρουλάκης 29%, Παπανδρέου 28%

GPO: Λοβέρδος 29%, Παπανδρέου 25%, Ανδρουλάκης 24%

Με λίγα λόγια ο Ανδρέας Λοβέρδος παρουσιαζόταν ως το απόλυτο, το αδιαφιλονίκητο φαβορί της διαδικασίας. Και φυσικά στο τελικό αποτέλεσμα, δεν πέρασε καν στο δεύτερο γύρο και ήταν περίπου 12-13 μονάδες πίσω από τον πρώτο (Νίκος Ανδρουλάκης). Και φυσικά στο δεύτερο γύρο θα είναι ο Γιώργος Παπανδρέου και όχι το… απόλυτο φαβορί των δημοσκοπήσεων!