Κεραμέως: Βαθιά τομή στις Πανελλαδικές - Αλλαγές στην εισαγωγή στα ΑΕΙ

Πρωτοποριακές τομές, με σκοπό την εξάλειψη των παθογενειών στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, επιδιώκει η υπουργός Παιδείας

Προτάσεις παρουσίασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε έκτακτη Σύνοδο Πρυτάνεων, με σκοπό την αλλαγή στη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι προτάσεις θα προωθηθούν σύντομα, προς ψήφιση, στη Βουλή.

Του Μάκη ΘεοδώσηΕιδικότερα, προβλέπονται δύο μηχανογραφικά και ελάχιστη βάση εισαγωγής:

Α. Το πρώτο μηχανογραφικό θα το συμπληρώνουν όλοι οι υποψήφιοι, χωρίς να εξαιρείται κανείς, αλλά σε περιορισμένο αριθμό τμημάτων επιλογής, 10 έως 15 από το ίδιο επιστημονικό πεδίο.

Β. Παράλληλα, θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής από κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το τμήμα.

Για παράδειγμα, το τμήμα Φιλοσοφικής θα βάλει ως βάση εισαγωγής ένα ποσοστό επί του μέσου όρου των επιδόσεων των υποψηφίων στο πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Γ. Όταν βγουν τα αποτελέσματα, θα κληθούν αμέσως να συμπληρώσουν δεύτερο μηχανογραφικό για τις θέσεις που έχουν μείνει κενές μόνο οι υποψήφιοι που δεν πέρασαν σε καμία σχολή.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, μέχρι σήμερα μόνο το 57% των υποψηφίων εισάγονταν σε τμήμα των πέντε πρώτων επιλογών.

Νέο μοντέλο επιλογών για τους υποψηφίους Το σκεπτικό της Νίκης Κεραμέως και της 11μελούς Επιτροπής θεωρεί ότι αυτό το σύστημα:
  • Ενθαρρύνει τους υποψηφίους να κάνουν συνειδητές επιλογές.
  • Μειώνει τον αριθμό των επιτυχόντων σε τυχαίες και μη επιθυμητές σχολές.
  • Αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες οι υποψήφιοι να εισάγονται στα τμήματα που πραγματικά επιθυμούν να φοιτήσουν.
  • Μειώνει τη ανάγκη μετεγγραφών.
  • Μειώνει το ποσοστό μη ολοκλήρωσης των σπουδών στα τμήματα εισαγωγής.
Αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών

Η Επιτροπή των «σοφών» εκτίμησε ότι η εμπειρία της οριζόντιας βάσης εισαγωγής του 10, όπως εφαρμόστηκε στο παρελθόν, δεν είχε θετικά αποτελέσματα, καθώς:

- Έμπαιναν ευκολότερα θέματα.

- Τα γραπτά βαθμολογούνταν με μεγαλύτερη επιείκεια

- Συνωστίζονταν οι υποψήφιοι γύρω από τη βάση.

Παρεμβάσεις μόνο στη βάση εισαγωγής, όχι στις εξετάσεις.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας:

«Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά την προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις.

Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων».

Προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων: Θεραπεύει προβληματικές καταστάσεις

Με τη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης δίνεται ουσιαστικός ρόλος στα πανεπιστήμια να διαμορφώνουν το ακαδημαϊκό τους επίπεδο. Ο προεδρεύων της Συνόδου Πρυτάνεων, πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παπαντωνίου, εμφανίστηκε ικανοποιημένος. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Είναι ένα σύστημα εισαγωγής το οποίο προσπαθεί να θεραπεύσει προβληματικές καταστάσεις του παρελθόντος σχετικά με τις βάσεις εισαγωγής σε διάφορα πανεπιστημιακά τμήματα. Σύμφωνα με το προτεινόμενο σύστημα εισαγωγής, δίνεται για πρώτη φορά στα τμήματα των πανεπιστημίων η δυνατότητα να καθορίζουν τη βάση και στους υποψηφίους σε μεγάλο βαθμό το τι και σε ποια περιοχή θα σπουδάσουν. Πιθανόν να μειωθεί ο αριθμός των απαιτούμενων μετεγγραφών, ενώ παράλληλα θα υπάρχει βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας στα αμφιθέατρα λόγω της ομοιογενούς κατανομής των φοιτητών ανά τμήμα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM