Τι αλλάζει με την ηλεκτρονική τιμολόγηση
Από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 έχει τεθεί σε ισχύ η ηλεκτρονική τιμολόγηση για συναλλαγές Business to Government (B2G), που αφορούν τις δαπάνες φορέων της Γενικής Κυβέρνησης. Το νέο σύστημα προβλέπεται να επεκταθεί σταδιακά και στον ιδιωτικό τομέα σε δύο φάσεις:
-
πρώτα για επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000 ευρώ,
-
στη συνέχεια για τις μικρότερες.
Η έκδοση τιμολογίων θα γίνεται μέσω 27 πιστοποιημένων παρόχων, οι οποίοι θα διαβιβάζουν τα παραστατικά σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ.
Τα φορολογικά κίνητρα
Για όσους υιοθετήσουν εγκαίρως την ηλεκτρονική τιμολόγηση προβλέπονται σημαντικές εκπτώσεις:
-
Η δαπάνη για την αγορά εξοπλισμού και λογισμικού αποσβένεται ολικά μέσα στο ίδιο έτος, με προσαύξηση 100%.
-
Οι δαπάνες για παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση τιμολογίων κατά το πρώτο έτος, αναγνωρίζονται με προσαύξηση 100% ως έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα.
Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις και τη φορολογική διοίκηση
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση:
-
περιορίζει την έκδοση πλαστών ή εικονικών τιμολογίων,
-
μειώνει τα σφάλματα στην αποστολή δεδομένων,
-
ελαφρύνει το διοικητικό βάρος για τις επιχειρήσεις,
-
διευκολύνει την προετοιμασία «προκάτ» δηλώσεων ΦΠΑ,
-
ενισχύει τη διαφάνεια στις συναλλαγές, καταπολεμώντας φαινόμενα φοροδιαφυγής και κυκλικής απάτης.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το νέο πλαίσιο αναμένεται να προσφέρει άμεση και υψηλής ποιότητας πληροφόρηση, επιτρέποντας τον ταχύτερο εντοπισμό περιπτώσεων μη υποβολής ή ανακριβούς υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ.