Take me a ticket 4 an aeroplane: Γιατί εφεξής πρέπει να ξεχάσουμε τα φτηνά αεροπορικά εισιτήρια

Μπορεί το μυαλό σας να στροφάρει σε περιόδους που αν έκλεινες δυο μήνες πριν λ.χ. εισιτήριο για Λονδίνο, έβρισκες και με 15 ευρώ. Όχι aller retour, αλλά και για aller μόνο μια χαρά ήταν. Ξεχάστε το! 

Δεν είναι μόνο η κλιματική αλλαγή. Είναι και άλλοι παράγοντες που δυσχεραίνουν -εφεξής πολύ- την υπόθεση εργασίας «οικονομικό αεροπορικό εισιτήριο». Το παλιό τραγουδάκι που άκουγαν οι γονείς μας «Τake me a ticket for an aeroplane» εφεξής θα το... ζητάμε περισσότερο, αφού, όπως όλα δείχνουν, όχι μόνο δεν πρόκειται να γίνουν πιο οικονομικά, αλλά το αντίθετο. Για Λονδίνο, δε, που είναι σε κατάσταση Brexit, αχα... Εδώ θέλω να δω ποιες εταιρείες -και λόγω του ότι το ελληνικό επιχειρηματικό λόμπι είναι πολύ ισχυρό στη βρετανική πρωτεύουσα- αδημονώ για το ποιες εταιρείες θα κάνουν τα καλύτερα πακέτα.

Στο διά ταύτα. Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, o επικεφαλής της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, καιρό τώρα είχε δηλώσει ότι τα αεροπορικά εισιτήρια κάτω των δέκα ευρώ «είναι από οικολογική, αλλά και από οικονομική άποψη μια τρέλα». Ένας επιπρόσθετος λόγος που οι τιμές των εισιτηρίων στη Γερμανία κινήθηκαν ανοδικά είναι η αύξηση του φόρου επί των αερομεταφορών.

H αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή επηρεάζει τους χαμηλούς ναύλους των αεροπορικών. Όμως, δεν είναι ο μόνος λόγος. Στις αερομεταφορές ισχύει το εξής: όταν εξοικονομούν χρήματα οι επιβάτες, πληρώνουν οι μέτοχοι το κόστος. Οπως η Laudamotion, θυγατρική της Ryanair, έτσι και η Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, «χτύπησαν κόκκινο» με τα χρέη. Το ό,τι κατάφεραν να επιβιώσουν, οφείλεται στις ισχυρές οικονομικά μητρικές εταιρείες τους. Ωστόσο, η στήριξη από τις μητρικές δεν φαίνεται να αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση. Επίσης το 2019, σύμφωνα με την «Καθημερινή», η γερμανική αεροπορική εταιρεία Germania, η ισλανδική Wow Air και ο βρετανικός ταξιδιωτικός κολοσσός Thomas Cook κήρυξαν πτώχευση.

Στο πλαίσιο αυτό, ειδικοί θεωρούν καλή κίνηση το ότι πολλές εταιρείες ξαναβλέπουν την τιμολογιακή τους πολιτική. «Tα προγράμματα πτήσεων για τον χειμώνα αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας», ανέφερε στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa ο ειδικός σε θέματα αερομεταφορών Ντάνιελ Ρέσκα από τον οίκο Bernstein.

Πειθαρχία και ασφάλεια στην... τσέπη

Για τον χειμώνα οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να ακολουθούν μια πιο «πειθαρχημένη» πολιτική. Για παράδειγμα η Ryanair περιορίζει σημαντικά τις προσφορές της, η Easyjet στοχευμένα μειώνει τις προσφερόμενες πτήσεις, ενώ η Eurowings ελαττώνει κυρίως τα δρομολόγια εσωτερικού στη Γερμανία, αναφέρει η D.W. Επιπλέον, η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, επηρεάστηκε και από την κρίση της Boeing. Η απαγόρευση πτήσεων για τα Boeing 737 Max μέσα στο 2019, έπειτα από δύο συντριβές αεροσκαφών αυτού του τύπου και 346 θανάτους, επηρέασε άμεσα την ιρλανδική εταιρεία, δεδομένου ότι εκκρεμούσαν δικές της παραγγελίες. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου πλέον απαγορεύεται να απογειώνονται. Η Ryanair περιμένει νέα μοντέλα, λιγότερο ενεργοβόρα, προκειμένου να επεκτείνει τον στόλο της. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραγγελίες, εκτιμά ο Ντάνιελ Ρέσκα, ενδέχεται να μην υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις στις τιμές της Ryanair.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών ΙΑΤΑ, αναμένονται αυξανόμενα κέρδη για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Ωστόσο, αν και η γενική τάση είναι θετική, επιμέρους εταιρείες σημείωσαν απώλειες κι άλλες τώρα μόλις επανέρχονται σε κερδοφόρο πορεία. Τα προβλήματα σε πολλές εταιρείες παραμένουν. H Lufthansa το 2019 υπολογίζει στο ένα τρίτο των κερδών-ρεκόρ που σημείωσε το 2018. Τότε είχε σημειώσει κέρδη  3 δισ. ευρώ και αυτό παρά την πτώχευση της θυγατρικής της Air-Berlin. Tαυτόχρονα δεν έχει επιλυθεί η διαμάχη με το συνδικάτο UFO των ιπτάμενων συνοδών, κάτι που οδήγησε σε απεργίες στην Eurowings. Προβληματική είναι και η ιταλική αεροπορική εταιρία Alitalia, με το ιταλικό κράτος να χάνει την υπομονή του, ζητώντας ριζικές αλλαγές. Αλλά και η Condor, η οποία παρά την πτώχευση της μητρικής Thomas Cook επιβίωσε κατόπιν κρατικού δανείου, θα πρέπει να βρει μέχρι τέλος Μαρτίου νέο ιδιοκτήτη.

ΤΙΡ Όσο προλαβαίνετε, κλείστε εισιτήρια για τους προορισμούς των ονείρων σας! ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ NEWS2U ΣΤΟ INSTAGRAM